Sång

Idag började jag skriva på en sång. Jag har kommit ca halvvägs i den. Det blir bra tror jag, än så länge är jag väldigt nöjd. När den är klar ska jag nog spela in den och lägga upp nånstans, troligen tuben..
Men frågan är om jag borde/vågar, sången handlar om en viss person och om den personen hör låten är det rätt säkert att den personen vet att det är om sig låten är. Och om personen hör låten vet jag inte hur personen skulle reagera. I-landsproblem 1.0

Aja, när jag fick idétorka i låtskrivande så skrev jag en dikt istället, dikten har lite liknande tema som låten. Men låten är sju gånger bättre.

The Flood
How does one fight love
when love fills ones soul?
Love is like a flood
drowning me.
Where is that air I used to breath?
Where is that calm that usually fills me?
When you feel that your love might be doomed
does one fight or flee?
does one tell her or just let it pass?
If I love her should I let her go?

Tell me, how does one fight love?
Please.
© Johannes Bengtsson, 2009

Kommentarer
Postat av: Carro

Nu blev jag jättenyfiken. Vem är den här personen?

Btw, jag fick en multifuntionell fjärrkontroll från Dustin =P

Den verkar ganska dyr =)

2009-01-03 @ 00:26:22
URL: http://carolinez.blogg.se/
Postat av: Carro

Vad fan hände med bloggandet? =P

2009-05-02 @ 19:58:33
URL: http://carolinez.blogg.se/
Postat av: Sara

Vilken fin dikt Johannes, inte visste jag att du hade en poetisk sida! ;)

2009-05-20 @ 19:21:34
URL: http://simplyelegant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0